Sevgili veliler , sizler için Verimli Ders Çalışma Yolları hakkında hazırladığımız içeriğimiz aşağıdadir. Keyifli okumalar.
Sevgili Veliler,
Hepimizin çocuğu biricik ve çok özel, bu nedenle onların her şeyinin çok iyi olmasını istiyoruz. Okul başarısı da bunlardan bir tanesi. Öğrencilerimiz zaman zaman derslerde zorlanabilir, ödev yapmada zorluklar yaşayabilirler. Bu yazımızda çocuğumuzun verimli bir şekilde ders çalışabilmesi için yapabileceklerimizden ve verimli ders çalışma yollarından bahsedeceğiz.
1. HEDEF BELİRLEMEK
Çalışmaya başlamak için bir amacın, hedefin olması çok önemlidir.Kısa süreli ve uzun süreli hedef belirlemek ders çalışmak için motive edici olacaktır. Örneğin, başarılı bir gitarist olmak uzun dönemli hedef iken bir parçayı aralıksız çalabilmek kısa süreli hedef olabilir. Bunu derslere uyarlarsak iyi bir şekilde İngilizce anlayabilmek ve konuşabilmek uzun süreli, İngilizce dersindeki bir ünitedeki kelimelerin %90 ‘ını ezberlemek kısa süreli hedef olabilir. Hedefler belirlenerek görülmesi kolay bir yere asılabilir. Böylelikle çalışmaya başlamak için güç verici olacaklardır.
2.PLAN YAPMAK
Haftalık veya günlük olarak, çalışmaya ne zaman başlanacağının, ne kadar süre çalışılacağının, ne kadar mola verileceğinin belirlenmesi özellikle ders çalışmaya başlamakta zorlanan öğrenciler için kolaylık sağlayacaktır. Belirsizlik kaygı yaratır. Belirli ve düzenli bir programın olması ise güven ve rahatlık sağlar. Hatta öğrencilerinize çizelge hazırlayabilir plana uyulan her gün çizelgeye sticker veya artı koyabilirsiniz. Çizelgeyi 15 günlük, 30 günlük yapabilir, çizelgenin tamamen doldurulduğu dönemlerde çocuğunuzu ödüllendirebilirsiniz. Bu da onun için motive edici olacaktır.
3. HOŞGÖRÜLÜ VE POZİTİF OLMAK
Öğrenciye ders çalışması için çok ısrar ettiğimizde veya sert davrandığımızda ters tepkiler verebilir. Ders çalışmak istemediğinden değil sırf kendine dikte edileni yapmak istemiyor olabilir. Çok serbest bırakmamakla birlikte aşırı ısrarcı olmamak ve sert bir tutum takınmamak da önemlidir.Bu durumlar çocukların okula ve derslere karşı olumsuz bir tutum geliştirmesine neden olabilir.
Öğrenci derslerini yaparken hatalar yapabilir. Unutmayalım ki hatalar öğrenmek içindir, hepimiz hata yaparak öğreniriz. Öğrenciye ödevlerinde hata yaptığı için kızmak ona hiçbir yarar sağlamaz. Aksine öğrencide korku ve kaygı gelişebilir. Kaygı arttığı zaman öğrenme azalır, hata daha da artar. Eğer varsa hataları kibarca o bölüme tekrar bakmasını isteyebiliriz. Yine düzelmezse yardımcı olabiliriz. Öğrenci okula birkaç işlemi yanlış yaparak gitse çok büyük bir problem olmaz. Ancak öğrencide korku ve kaygı yarattığımız zaman hem öğrenmesi güçleşir, hem de okuldaki derslerine odaklanmada güçlük yaşayabilir. Bu çok daha büyük problemlere yok açacaktır. Varsın birkaç yanlışla gitsin düzeltir, ama kaygı, korku , üzüntü, kırgınlık yaratırsak çözümü çok daha zor olacaktır. O nedenle yapılan hatalarda destekleyici olmak, bir daha denemek için öğrenciyi yüreklendirmek çok çok önemli ve değerlidir.
4.VERİM AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRMAK
Ders çalışırken ortamda dikkat dağıtıcı unsurların olmaması önemlidir. Öğrencinin çalışabileceği bir masa olması, mümkünse kendisine ait bir alanda çalışabilmesi, mümkünse etrafında oyuncak, tablet gibi dikkatini çekebilecek eşyaları görmemesi önemlidir. Çalışılan odada Tv açık olmamalı, farklı kişiler mümkünse bulunmamalıdır.( 1 kişi yardım amacıyla kalabilir ancak ders çalışılan ortamda sohbet ortamı olmamalıdır. ) Ortamın sessiz olması odaklanma açısından çok önemlidir. Farklı seslerin olduğu ortamlarda çocuğun dikkati çok kolay bir şekilde dağılır.
Varsa küçük kardeş ders çalışma esnasında odaya girip çıkmamalıdır. Ders çalışma saatleri küçük kardeşin uyuma veya gezme saatlerine göre planlanabilir . Veya küçük kardeşle ilgilenecek,onun ortama girmemesini sağlayarak bakım veren birileri olacağı saate ders çalışmanın planlanması iyi olacaktır.
Oda iyi aydınlatılmış olmalı, çok soğuk veya sıcak olmamalıdır. Açlık ve yorgunluk da verimli ders çalışmaya engel olabilir. Mümkünse öğrenci çalışırken masa duvara dönük olabilir. Bu sayede dikkatini dağıtabilecek etkenleri görmeyecektir.
5. MOLA VERMEK
Çocukların dikkat süresi biz yetişkinlere göre daha kısadır. Öğrenciler genellikle 1 saat oturup aralıksız ders çalışmakta zorlanırlar. Onun yerine 40 dk , 30 veya 20 dk. çalışma süreleri ayarlayarak mola vermek çok daha verimli olacaktır. Çocuk dinlenmiş olarak kalan derslerine daha iyi odaklanır. Hatta çocuğunuzun dikkat süresine göre ilk zamanlar çalışma süresini 10dk veya 15dk olarak bile başlatabilirsiniz. Çocuklar her zaman mükemmel olarak ders çalışma saatlerine uyamazlar 10 dk çalışmış olması hiç çalışmamasından iyidir. Unutmayalım ki bir sıfırdan büyüktür yani hiç yapmamaktansa ufak ufak da olsa bir şeyler yapmak her zaman iyidir. Bu küçük adımları güzel sözlerle, ufak jestlerle ödüllendirerek yapılma sıklığını artırabilir, süresini uzatabilirsiniz.
Mola süresi de çok fazla uzatılmamalı, mola süresince teknolojiden özellikle uzak durulmalıdır. Aksi halde molalar uzadıkça uzar, derse tekrar oturmak güçleşir. 10-15 dk mola genellikle yeterli olacaktır.
5. TEKNOLOJİ KULLANIMI
Teknoloji artık günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bizler teknolojiyle bu kadar iç içeyken çocuklarımızın olmaması pek mümkün değildir. Ancak bu noktada teknolojiyi uygun kullanmak önemlidir. Ders çalışma molalarında tablet, telefon kullanımı dikkati dağıtabilir. Dersler bittikten sonra teknoloji kullanımı daha uygun olmaktadır. Hem de öğrenciye ödül gibi olur. Ancak hepimizin bildiği gibi zaman sınırlı olarak kullanmak gereklidir. Çocuğun 30 dk veya 1 saat günlük teknoloji kullanımını aşmaması iyi olacaktır.
Verimli ders çalışma teknikleri hakkında yazıklarımız dışında pek çok faktör de bulunuabilir. Talep olması halinde sonraki yazılarımızda bunlara yer verilebilir. Okuduğunuz için teşekkür ederiz.
Adres:
Adalet Mh. Lise Cd. No 3 Osmangazi/BURSA Adres Kodu 1353424656
Telefon
0224 246 96 26